Şi stau

Şi mă gândesc la ce a fost şi la ce mai urmează, cât mai urmează.

Cum să fac să nu treacă ziua de azi pe lângă mine, cum să fac să-mi aduc aminte de ea peste un timp. Aş şti ce să fac, dar până şi plimbatul costă.

Mai este până la salariu, trebui să fac economii! Stai aşa, care salariu? Nici măcar nu este vreunul.

Nu am salariu, dar chiria şi întreţinerea nu pricep asta. E simplu, prefer patru pereţi şi un acoperiş sau doar cerul deasupra-mi? Cu mâncarea mă descurc, e bine că măcar organismul meu nu-mi face figuri, nu e pretenţios şi nu are pofte.

Vine iarna cu frigul ei cu tot. E bine că papucii mă mai ţin, la câte reparaţii au fost supuşi. Nu trebuie să mă avânt să iau alte haine, cele pe care le am îmi sunt suficiente şi până la urmă, cât de grea poate fi iarna asta?

Dar bradul, oare vor fi bani de brad? Eh, dacă nu vor fi, tot voi putea să ies pe stradă şi să văd unul, să-i simt mirosul. De ce aş vrea să am unul tăiat şi împodobit în casă? Mai bine, îmi iau nişte acuarele şi îl desenez, aş ieşi mai ieftin. Dar cadouri? Doamne, vreau să le dau celor apropiaţi cadouri, să le aduc puţină bucurie. Trebuie să-mi pun mai mult mintea la contribuţie, să fie ceva frumos, unic şi… făcut de mine şi să mă rog să-mi aprecieze originalitatea. Sărbătorile astea nu vor avea izul celor din copilărie, dar fiecare lucru are un început.

Unde să mă duc de Crăciun sau de Anul Nou? Eh, ori mi le petrec cu proprietara, ori strâng bani să mă duc acasă. Ah, proprietara, trebuie să-i cumpăr cadou, la ea nu cred că ar merge cu originalitatea şi nici măcar de ziua ei nu i-am luat ceva.

Am aplicat oare la toate joburile pentru care aş fi potrivită? Să nu uit să verific la fiecare 10 minute dacă a mai apărut ceva! Sper să mă cheme la interviuri în aceeaşi zi, să nu-mi fac abonament la Ratb doar pentru unul singur.

Trebuie să ies să cumpăr pâine, poate nişte ouă. Nu am probleme cu băutul apei de la robinet, până la urmă, unii beau şi din Dâmboviţa.

Trebuie să-mi prietena şi să o ascult, probabil are şi ea atât de multe probleme, încât nu am să apuc să-i spun ce mă roade pe mine. Oricum o sun, e bine să ai prieteni şi să fii lângă ei, să nu te trezeşti singur cuc la un moment dat.

Să  sun şi pe mama, of, da, să o sun, sper să nu-mi dea veşti proaste. Nu-mi place de mama şi de tata când sunt trişti. Mai bine mi-ar spune că au vorbit cu Moş Crăciun şi că trebuie să mă grăbesc cu scrisoarea.

Bine că nu mă mai doare momentan niciun dinte, să mai dau bani şi pe scos! Dacă o să mă doară, am să-l scot cum îmi scotea tata dinţii de lapte, cu o aţă! Nu costă şi de durut, îmi amintesc, nu doare prea tare!

De ce te doare sufletul, copile?
Nu asta ţi-ai dorit?!?!

Când erai mică, îţi plăcea să stai mai mult cu prietenii, decât cu familia.
Acum stai.

Dacă te-ar întreba, acum, cineva: Tu ce visuri ţi-ai omorât pe drum? – ce ai răspunde?

Ioana, mulţumesc pentru idee! 🙂
2 comentarii

Din categoria Proza scurtă, Proză

2 răspunsuri la „Şi stau

  1. Multumesc pentru scriere, Raluca !
    Coplesitoare …
    Ce ganduri am omorat pe drum ??
    Imi reprosez ca nu am gasit mult mai mult timp sa petrec cu fiica mea desi a invatat la scoala unde profesam eu si ne vedeam in fiecare pauza… ca nu i-am spus tatalui meu cat l-am respectat si iubit ….

  2. Am citit iar si iar …. Coplesitoare ….
    De ce te doare sufletul, copile?
    Nu asta ţi-ai dorit?!?!

    Când erai mică, îţi plăcea să stai mai mult cu prietenii, decât cu familia.
    Acum stai.
    Dacă te-ar întreba, acum, cineva: Tu ce visuri ţi-ai omorât pe drum? – ce ai răspunde?”
    Daca ar fi sa dau timpul inapoi n-as mai lasa niciun vis sa moara .MULTUMESC PENTRU ACEASTA LECTIE 🙂

Lasă un răspuns

